947A8781 zm

Náš deň v Cestičke

  Čo najviac času trávime von a to naozaj za každého počasia. Náš harmonogram je sčasti variabilný.
Závisí od zvolenej trasy a počasia. Objavujeme okolitú prírodu (lesy, potok, lúky) alebo využívame lúku patriacu
k nášmu zázemiu. 
Keď je príjemne, stravujeme sa von. 
Dvakrát do týždňa si olovrant pripravujeme sami.
Ostatné dni nám ho pripravujú naši rodičia.
Poobedný oddych máme v interiéri zázemia. 

režím dňa

Program tvoríme a nastavujeme citlivo na potreby detí
 a ich skupinovej dynamiky.
Vychádzame z našich hodnôt a kombinujeme aktivity
z viacerých vzdelávacích metód či prístupov. 


Náš vzdelávací program sme usporiadali tak,
 aby bol v súlade so Štátnym vzdelávacím programom
pre materské školy 
a aby dosahoval stanovené krátkodobé aj dlhodobé ciele. V rámci povinnej predškolskej prípravy zabezpečujeme aj individuálnu prípravu predškolákov
v spolupráci s kmeňovou školou.

C149



Naša inšpirácia

Prostredníctvom ZÁŽITKOVEJ PEDAGOGIKE podporujeme prirodzenú
zvedavosť detí a vedieme ich formou vlastného zážitku objavovať svet okolo seba.
 Mať možnosť testovať, skúšať, tvoriť, mýliť sa. 
Dávame veľký priestor voľnej hre. 
Vďaka vlastným skúsenostiam a prežitým emóciám dokážu deti intenzívnejšie
vnímať nové informácie a uložiť si ich hlbšie do pamäti. 
Učíme pre život a užívame si deti.

MONTESSORI PEDAGOGIKA je pre nás predovšetkým spôsobom myslenia. Pozeráme sa na deti
ako jedinečné osobnosti, ktoré nás sprevádzajú na ich ceste osobného rozvoja. Preto naši učitelia sú v úlohe sprievodcov detí. Prihliadame na vlastné tempo detí a ich jedinečné sklony a záujmy. Aj v našom zázemí sa sanžíme prostredníctvom bežných činností a usporiadania vecí rozvíjať vlastnú samostatnosť detí. Pri vedení
k samostatnosti rastie ich sebaúcta a sebadôvera.

V lese je možné nájsť veľa nápadov a inšpirácií
na rozvíjanie matematických predstáv u detí, napríklad triedenie podľa tvaru, veľkosti, farby, precvičovanie pojmov dlhší-kratší, zoznamovanie sa tak základmi geometrie
alebo kombinatoriky. 
Deti pomocou vhodných úloh  prostredníctvom MATEMATIKY HEJNÉHO METÓDOU nachádzajú
súvislosti a vzťahy a prichádzajú s vlastným 
záverom. 
Takýto proces učenia matematiky vedie detí k logickému mysleniu, k schopnosti kriticky myslieť , analyzovať problémové situácie, ale aj tvorivo ich riešiť.

Neoddeliteľnou súčasťou a zároveň veľkou inšpiráciou v každodennej činnosti sú pre nás KNIHY.
Do denného rituálu sme zaradili čítanie obsahovo, ale aj ilustračne kvalitných detských knižiek.
 Vnímame, že vďaka príbehom, sú deti vnímavejšie a citlivejšie na okolitý svet a rastie u nich empatia
 pre ľudské osudy. Medzi benefity patrí, že deti získavajú ďalšie vedomosti, jazykové zručnosti,
ale podporujú aj svoju fantáziu, motiváciu, zvedavosť a pamäť.
 Tento čas je zmysluplný a zároveň buduje aj dôverné vzťahy medzi deťmi a sprievodcami.
Deti si zároveň môžu naše knižky požičiavať aj na čítanie domov. 

…a mnohé ďalšie metódy, pedagogiky
a formy vzdelávania cez ktoré spoločne
kráčame za poznaním.

0b000915-face-4aa1-9c7c-3fb5a088dd2d (1)

Pozývame  Vás nahliadnuť do nášho lesného sveta  počas ranných aktivít.
Pre našich cestičkárov je to čas,keď sa prostredníctvom hry s kamarátmi učia a ani o tom nevedia…
Deň začínajú komunitným kruhom v ktorom sa rozprávajú, zdieľajú svoje pocity…
Radi cvičia, tvoria, pochutnávajú si na desiate
a aj vystrájajú huncúctva :)…

A netrpezlivo čakajú na chvíľu obuť si gumáčiky a vyraziť von za dobrodružstvom 🙂